Leaving Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marisca Testerink - WaarBenJij.nu Leaving Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marisca Testerink - WaarBenJij.nu

Leaving Cairns

Door: Marisca

Blijf op de hoogte en volg Marisca

29 Juni 2011 | Australië, Cairns

Na 5 maanden in het paradijs te hebben gewoond wordt het tijd om Cairns te verlaten en wat meer van dit grote land te gaan zien. Al die tijd dat backpackers mij vroegen hoe lang ik al in Australië was en wat ik allemaal al had gezien moest ik antwoorden met: I’ve seen nothing but Cairns. Ik heb natuurlijk vele verhalen gehoord over de oostkust en ik kan niet wachten om het zelf allemaal te gaan zien, maar aan de andere kant zie ik er wel erg tegen op om hier weg te gaan. Na zo’n lange tijd ben ik hier helemaal gewend en heb ik veel nieuwe mensen leren kennen waar ik nu weer afscheid van moet nemen. Cairns is like a home away from home en ik wil hier nog helemaal niet weg!

Deze week heb ik mijn oostkust reis geboekt, maar gisteravond heb ik op het laatste moment mijn hele reisplan nog moeten veranderen, omdat ze mijn buspas hadden gecancelled. Erg fijn om 2 dagen van te voren geen vervoer meer te hebben terwijl alles al geboekt is :P Na een paar uur bij de travelshop te hebben gezeten heb ik nu wel mijn buspas, maar de bus waar ik mee reis vertrekt niet meer iedere dag, dus heb ik mijn plannen toch moeten wijzigen. Mijn oostkust reis ziet er nu als volgt uit:

1 Juli vertrek ik om 6:15 met de bus naar Airlie Beach waar ik zo’n 11 uur later aankom. De afstanden zijn hier nu eenmaal niet zo kort als in Nederland :P
2 t/m 4 Juli zeilen op de Whitsundays (eilanden groep). Eens zien of ik na 2 nachten midden op de oceaan slapen over mijn angst voor water heen kom. Ik ben er bang voor..
5 Juli weer een busritje van 12 uur naar 1770 waar ik de volgende dag 4 uur lang ga stunten op een surfplank
7 Juli bus van 1770 naar Hervey Bay
8 t/m 10 Juli kamperen op Fraser Island (grootste zandeiland ter wereld)
12 Juli bus van Hervey Bay naar Rainbow Beach
13 Juli dolfijnen voeren
14 Juli bus van Raibow Beach naar Noosa
15 Juli Australia Zoo
17 Juli bus van Noosa naar Brisbane
18 Juli bus van Brisbane naar Surfers Paradise
20 Juli bus van Surfers Paradise naar Byron Bay
21 Juli een space-iale trip naar Nimbin (hippie/drugs stadje)
23 Juli laatste busrit van 12 uur naar Sydney
24 Juli Blue Mountains tour
27 Juli vlucht van Sydney to Melbourne
30 & 31 juli de Great Ocean Road
4 Augustus vlieg ik al weer naar Amsterdam waar ik 3 vluchten en 31 uur later aankom.

Voor nu geniet ik nog even van mijn laatste dagen zon en warmte in de tropen, want hier in Australië is het al lang winter, dus down the coast is het KOUD! Er staat me ook nog een grote uitdaging te wachten voordat ik hier weg ga, namelijk mijn koffer weer inpakken en dicht krijgen! Vooral nadat ik me gister ff helemaal heb uitgeleefd in het winkelcentrum :P

X

  • 29 Juni 2011 - 07:28

    Patrick Nijland:

    Hey Marisca , zo te lezen ga je niet alleen veel moois zien maar ook heel veel bus...... :-P

    Veel plezier nog en geniet er nog even van

    Groetn uut Dinxper

  • 29 Juni 2011 - 07:35

    Jan Ter Haar:

    veel plezier de komende tijd en geniet nu maar een tijdje na al dat werken en stom geleuter van al die gasten

    gr uit Doetinchem

  • 29 Juni 2011 - 15:03

    Lieke:

    Klinkt goed die reis Marisca!! Veel plezier!

  • 29 Juni 2011 - 20:29

    Lee:

    veel plezier de 21e! ;-)

    en de rest van de tijd ook natuurlijk!!

    x

  • 29 Juni 2011 - 21:19

    Jolande:

    Hey Marisca,

    Was er nog niet eerder aan toe gekomen, maar echt super verhalen! Heb vreselijk gelachen en meegeleefd.

    Ik begrijp de verleiding om langer te blijven, jammer dat het niet kan vanwege school.

    Veel plezier met het verder ontdekken van Australië! (uiteindelijk ben je er niet heen gegaan om alleen maar te werken..)

    Groetjes uit Aalten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

stage in Australië

Half jaar stage in Australië

Recente Reisverslagen:

02 Augustus 2011

East coast part 2

15 Juli 2011

East coast part 1

29 Juni 2011

Leaving Cairns

05 Juni 2011

Ik leef nog :)

05 Mei 2011

Great Barrier Reef
Marisca

Actief sinds 31 Dec. 2010
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 37694

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2015 - 14 Februari 2016

Wereldvakantie

01 Februari 2013 - 01 September 2013

Stage in Londen

25 Januari 2011 - 05 Augustus 2011

stage in Australië

Landen bezocht: