A lot has changed - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marisca Testerink - WaarBenJij.nu A lot has changed - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marisca Testerink - WaarBenJij.nu

A lot has changed

Blijf op de hoogte en volg Marisca

12 Juni 2013 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hi Dutchies!

Na een weekje in Nederland te zijn geweest was ik wel ff bang dat ik na deze ‘vakantie’ weer vet tegen het kantoorwerk op zou gaan zien. Vooral omdat de weken voor dat ik weg ging echt bijna niet te doen waren. Onverwacht zaten we met 2 man minder op kantoor en dit zorgde ervoor dat iedereen van de sales department opeens 2x zoveel werk had. Er was geen dag meer dat we op tijd naar huis gingen en zo zat ik al snel van 8 uur ’s ochtends tot 8 uur ’s avonds op kantoor. Daarnaast was de sfeer echt om te snijden, omdat 1 van de collega’s naar huis was gestuurd en ons niet verteld werd wat hiervoor de reden was. Ook was niet duidelijk of deze collega nog terug zou komen of niet. Zonder afscheid te hebben genomen keek iedereen elkaar de hele dag vragend aan, maar werd er niks gezegd. Ik had mijn vakantiedagen al geboekt en dit bleek dus opeens ook een beetje een probleem te zijn, omdat we al met veel te weinig mensen waren nu, maar ik was al lang blij dat ik JUIST nu weg zou gaan. Ik ben dan ook op vrijdagavond om 8 uur zo ongeveer het kantoor uitgerend! Een week later hoopte ik dan ook dat de situatie inmiddels iets beter zou zijn, tot voor mij de dag voor ik weer zou beginnen ook duidelijk werd dat de andere collega niet meer terug zou komen. Voorbereid op weer een laaange chaotische dag kwam ik dan ook op maandagochtend weer binnen en merkte ik gelijk wel dat de sfeer nog steeds heel gespannen was. Toch liep mijn eerste dag terug op kantoor heel anders.

Toen ik bij mijn desk aankwam werd me verteld dat ik zou worden overgeplaatst van het sales team naar het events team. En dat was het.. geen uitleg, niks. Een beetje confused heb ik mijn spullen maar gepakt en ben ik dus verhuisd naar een andere desk, want het sales team en events planning team zitten wel op 1 kantoor. De hele ochtend wist ik niet wat nu de bedoeling was, omdat ik nu zou worden getraind door het planning team, maar ook mijn boekingen die ik had van sales mee moest nemen. Daardoor wist ik niet of ik nog terug zou komen bij de sales department of dat ik nu de laatste 2 maanden iets heel anders zou gaan doen. Ik was ook niet de enige op kantoor die moest verhuizen, want de andere intern die hier al bijna een jaar zit heeft nu mijn plaats ingenomen bij sales. Hij heeft hier veel meer ervaring in dan ik, dus ik dacht dat dit de reden zou zijn van onze wisseling, want tijd voor een trainee hebben ze nu al helemaal niet meer, maar er was hem ook niet verteld waarom hij terug moest naar sales. Hij heeft me alleen verteld dat hij het echt verschrikkelijk vind, omdat hij nu degene is die niet meer weet wat hij moet doen met zoveel werk. Ik snap hem natuurlijk ook wel en ik zie hoeveel werk iedereen bij sales heeft, dus ergens voel ik me dan wel een beetje schuldig dat ik nu een stuk minder te doen heb, maar aan de andere kant ben ik blij dat ik nu weer een beetje de normale tijden op kantoor zit en niet steeds met een enorme stapel werk van de vorige dag hoef te beginnen. Het is alleen wel vervelend dat hij mij dus eigenlijk moet inwerken bij het planning team en daar dus totaal geen tijd voor heeft.

Waarschijnlijk was ik de eerste maand ook super blij geweest als ze me hadden overgeplaatst, maar nu vond ik het werk bij de sales department eigenlijk wel heel leuk! Vooral omdat ik nu zelf eindelijk boekingen mocht doen natuurlijk. Dit klinkt dus misschien een beetje raar, maar eigenlijk vond ik het wel jammer toen me duidelijk werd dat ik waarschijnlijk niet terug zal gaan naar de sales department. Ik werk dus nog steeds wel met de boekingen die ik al had, maar neem geen nieuwe meer aan. In plaats van het sales werk doe ik nu de planning, dus dit betekent dat ik de contracten krijg voor boekingen die confirmed worden en vanaf dan ben ik degene die after het event kijkt. Dit betekent dus ook dat ik nu de clients echt zie en niet alleen maar met ze aan de telefoon hang. Normaal gesproken vertel ik de klant dat 1 van mijn collega’s from the planning team contact met ze op zal nemen en vanaf nu verder het evenement zal organiseren als ik een contract binnen krijg, omdat daar het sales werk eindigt, maar nu kon ik iedereen terug mailen dat ik zelf degene zou zijn die hun evenement organiseert, because I actually moved to the planning team myself. Het werk bij het planning team is ook veel minder hectisch (waarschijnlijk ook omdat zij niet zo erg worden beïnvloed door het feit dat we opeens een paar man minder hebben).

Een hele verandering op kantoor dus en aan de ene kant leek het me wel leuk en leerzaam om de verschillende kanten van de meeting&events department te zien, maar op dit moment weet ik niet zo goed wat ik er van vindt. Sinds ik terug ben zijn de 2 managers ook al weg (niet voorgoed) en is het alleen maar een groter gekkenhuis geworden. Iedereen is gestresst, gefrustreerd en er is geen tijd om mij iets uit te leggen. Ik heb dan ook geen idee waar ik mee bezig ben en doe maar zo goed als ik kan de dingen die van me worden gevraagd, maar als dit dan niet gaat op de manier die ze graag willen dan wordt er gelijk iemand boos. Een paar welen geleden werd me nog gevraagd of ik zelf ooit wel eens boos werd, omdat ik altijd zo rustig was en me nooit zo druk maakte om de dingen, maar dit hebben ze inmiddels meegemaakt hoor. Normaal wordt ik niet zo snel boos, maar ook voor mij is het nu genoeg geweest. Ik heb dan ook laten weten dat ik er absoluut niet tegen kan als mensen boos op me worden om de fouten die ik maak terwijl me niks wordt uitgelegd al is dit lang niet het enige dat me inmiddels irriteert. Dat ik in het hotel woon vind ik nu ook voor het eerst vervelend worden, omdat ik dan nooit even weg ben van de plek waar ik nu liever niet wil zijn, omdat me dat zo frustreert, maar ik wordt er steeds aan herinnerd. Een beetje jammer dus dat ik het werk nu eigenlijk juist wel leuk vond en dat nu alleen maar weer minder wordt door dit hele gedoe. Maargoed, nog 2 maanden te gaan en misschien wordt het ook wel weer beter.

Verder had ik natuurlijk ook nog mijn afstudeerplannen voor Nieuw Zeeland en kreeg ik afgelopen vrijdag al eerder dan verwacht de uitslag van mijn thesis proposal. Ik hoefde het bestand niet eens te openen voordat ik al genoeg wist aangezien de titel REJECTED was en ik natuurlijk ook wel weet dat dit betekend dat het voorstel was afgekeurd. Nou, ik was wel benieuwd wat er dan niet goed aan was en kon niet geloven wat de reden was voor het afkeuren van mijn proposal. Op het beoordelingsformulier stond namelijk dat ik was vergeten de laatste vraag in te vullen en aangezien deze is bedoeld voor studenten van de Engelstalige opleiding had ik dit wel moeten doen. Verder was de opdracht goed en dit was dan ook de enige reden waarom ze het moesten afkeuren. Ik denk dat ik wel een uur naar de woorden ‘you are a student from the international programme’ heb zitten kijken, want dat ben ik namelijk helemaal niet! Ondanks dat ik zo ongeveer de hele opleiding in het Engels heb gedaan door Engelstalige semesters en stages te kiezen sta ik toch echt al bijna 4 jaar ingeschreven bij de Nederlandstalige opleiding en heb dit zelfs moeten aankruisen op het formulier. De vraag die alleen bedoeld is voor studenten van de Engelstalige opleiding hoefde ik dan ook helemaal niet in te vullen. Ik kon niet geloven dat school zo’n STOMME fout had gemaakt. Ergens verbaasde me het al lang niet meer met al die ‘foutjes’ die ze daar maken, maar dit gaat toch wel om mijn afstuderen. Gelijk bezwaar ingediend natuurlijk, want ik vond het echt zwaar onterecht. Heb een telefoongesprek aangevraagd wat kan als je voorstel 2x is afgekeurd of als je het wil herkansen en ondanks dat mijn voorstel pas 1x is afgekeurd en ik niet van plan was het te herkansen was ik heel benieuwd hoe ze in hemelsnaam zo stom konden zijn en dat wou ik ook graag persoonlijk horen (via te telefoon dan). Goed, ik had niet verteld wat precies het probleem was, omdat ik geen antwoord wilde via de mail, maar een telefoongesprek leek ze niet nodig, want ze konden zich nog herinneren dat ik degene was die een vraag was vergeten in te vullen. Ik moest het dus maar gewoon herkansen. Nou mensen, ik ben misschien een beetje blond, maar zo’n sukkel ben ik toch ook weer niet. Hele verhaal dus toch maar via de mail moeten uitleggen en uiteindelijk kreeg ik dan te horen dat ik inderdaad gelijk had en mijn voorstel onterecht was afgekeurd. Nou, ik blij dat ik alsnog kon afstuderen dacht ik..

En toen kreeg ik een uur later weer bericht over mijn thesis, maar dit keer van het bedrijf. Geloof het of niet, maar had ik het dus net geregeld met school lees ik dat het bedrijf de opdracht heeft gecancelled!! Echt waar, ik kon wel JANKEN.. Alsnog niet afstuderen, geen opdracht en geen Nieuw Zeeland. Nu zit ik dus vanaf Augustus weer gewoon in Nederland.. echt iets waar ik op zit te wachten. Er is nog wel een (hele) kleine kans dat ik in september kan beginnen met mijn scriptie en dus niet weer een half jaar (voor niks) hoef te vertragen, maar dan moet ik wel binnen 10 dagen een nieuwe opdracht hebben gevonden. Daar ben ik nu dus ook mee bezig, want proberen kan altijd! (Wel een opdracht in Nederland trouwens, dus het buitenland zal weer ff moeten wachten  )

Ik ben me ook vergeten in te schrijven voor de volgende toetsweek, aangezien ik dit eigenlijk had moeten doen in de week dat ik in Nederland was, dus dat is nie zo slim haha. Ik zat te veel met mn gedachten bij de bitterballen denk ik, maargoed, nu hoef ik ook geen trieste pogingen meer te doen voor schoolwerk op mijn vrije dagen, dus die kan ik nu veel beter besteden. Leuke dingen doen we dus ook nog wel hier. Morgen bijvoorbeeld naar Arsenal voor een stadion tour 

Oja, hier moest ik dus een dag vrij voor vragen en als je een dag niet op werk ben moet je een hand-over doen voor het geval collega’s wat taken van je moeten over nemen die dag. Zegt de manager tegen mij dat ik mijn hand-over even aan hem moet geven en wat zeg ik?! Oohh, don’t worry, I don’t have a HANGOVER hahahaha. Lekker slim. Ik had het nog geeneens door zo snel, maar iedereen begon meteen te lachen natuurlijk. OEPS :p

En nu wordt dit verhaal echt weer te lomp, dus ik stop dr mee! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Stage in Londen

Half jaar stage in Londen

Recente Reisverslagen:

04 Augustus 2013

Moving on

12 Juli 2013

Nog even

12 Juni 2013

A lot has changed

24 Mei 2013

Down Under again?

15 April 2013

London's calling
Marisca

Actief sinds 31 Dec. 2010
Verslag gelezen: 666
Totaal aantal bezoekers 37708

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2015 - 14 Februari 2016

Wereldvakantie

01 Februari 2013 - 01 September 2013

Stage in Londen

25 Januari 2011 - 05 Augustus 2011

stage in Australië

Landen bezocht: