Down Under again? - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marisca Testerink - WaarBenJij.nu Down Under again? - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marisca Testerink - WaarBenJij.nu

Down Under again?

Blijf op de hoogte en volg Marisca

24 Mei 2013 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve mensen,

Nog snel een verhaaltje uit Londen, voordat ik vanaf morgen middag weer even in Nederland te vinden ben! Eigenlijk bedenk ik me nu dat er niet eens zoveel is gebeurt hier..

We hebben dus inmiddels wel de London Marathon gehad, wat echt super leuk was om eens een keer te zien. Heb uiteindelijk toch op de Tower Bridge gestaan, omdat alles zo was afgesloten dat ik niet echt ergens anders heen kon en later ook nog even vanaf het dak gekeken, dus we hadden prima uitzicht haha. De London Marathon was denk ik ook wel het enige interessante dat hier dan is gebeurd zover ik me kan herinneren.

Zelfs koniginnedag heb ik moeten missen! 2 jaar geleden was ik er natuurlijk ook niet bij, maar hebben we in Australië toch wel ons eigen feestje gevierd. Dit jaar was dat helaas niet zo. Terwijl het in Nederland groot feest was zat ik weer eens de hele dag op kantoor achter een computer waar de streepjes op het tapijt wel zo’n beetje het enige oranje is dat ik dit jaar heb gezien. Niet veel dus. Tijdens de pauze in de kantine nog wel wat beelden gezien uit Nederland van de kroning, want dat was ook hier wel in het nieuws natuurlijk, maar dat was het dan wel.

Gelukkig kan ik morgen wel weer een feestje vieren in Nederland, want dan kom ik dus een weekje op ‘vakantie’ haha, mooi op tijd voor sjoksfestival. Nooit van mn leven gedacht dat ik dat nog eens zou doen, want ik denk altijd dat de mensen die op vakantie komen naar Nederland nie goed wijs zijn.. ik ben me juist altijd aan het bedenken hoe ik het land zo snel mogelijk weer uit kan :p Niet dat ik terug kom omdat ik alles zo mis ofso, maar meer omdat het moet, want ik heb volgende week nog een herkansing op school.

Oja, die vakantie in Nederland doet me denken aan mijn eerste site visit! Jaja, eindelijk mijn eigen site visit gehad en gelukkig was het een hele aardige Engelse man die meteen vroeg waar ik vandaan kwam, want ik zag er wel erg Scandinavisch uit volgens hem. Ik vertellen dat ik gewoon Nederlands ben en nu komt het mensen.. die meneer weet gewoon waar Aalten ligt op deze aardbol! Hij is er zelfs geweest, want hij ging altijd met zijn dochters kamperen in Nederland aan de Duitse grens haha. Hele verhalen had hij, dus dat was mooi, want ik was al bang dat ik een chagrijnig mens kreeg om rond te leiden, terwijl ik zelf alles amper heb gezien en ook niet echt wist wat ik deed natuurlijk, omdat ik dit nooit eerder had gedaan.

Die Scandinavische opmerking krijg ik ook wel vaker en zelfs op kantoor vroegen ze zich van de week toevallig af of mijn ouders wel echt uit Nederland komen. Ik zag er namelijk wel erg Zweeds uit met mijn lange benen, blonde haren en blauwe ogen. Als mijn ouders gewoon uit Nederland kwamen dan had ik misschien wel voorouders uit Zweden. Ja, dat zal het vast zijn, want in Nederland hebben we natuurlijk geen lange blonde mensen met blauwe ogen haha. Nouja, op kantoor ben ik in ieder geval de enige, dus vandaar dat dit opeens een onderwerp van gesprek was.

Wel jammer dat ik geen Australische voorouders heb ofso waar ik vanaf weet. Dan was ik al lang gaan emigreren! Nu moet ik maar op een andere manier een visum zien te regelen. Maaar ik kan nog wel een working visum aanvragen voor Nieuw Zeeland, dus dat is precies wat ik ga doen, want ik ben natuurlijk al lang weer bezig met mijn volgende plannen ver weg van Nederland :p Ik heb me namelijk bedacht om daar te gaan afstuderen in plaats van hier in Londen. Ik zit hier ook wel prima hoor, maar ik ben toch veel liever down under. Het liefst natuurlijk in Australië, maar Nieuw Zeeland is ook niet verkeerd dacht ik zo. Ik ben de afgelopen weken dan ook niet alleen bezig geweest met mijn eerste stage opdrachten (waar ik na veel trieste pogingen toch nog een 8 voor heb gehaald!), maar ook met het regelen van een afstudeeropdracht/bedrijf en die heb ik gevonden. Heb mijn skype sollicitatie ook al gehad, dus nu is het alleen nog wachten op goedkeuring van de examencommissie en die uitslag krijg ik 10 juni, dus als het even mee zit dan vlieg ik in september na 2 jaar weer terug down under! In plaats van September kom ik dan ook waarschijnlijk de eerste week van Augustus al terug naar Nederland, zodat ik nog wat dingetjes kan regelen en bij nader inzien vonden ze het hier ook wel een beetje lullig dat ik als enige van alle stagiaires een maand langer moest blijven, dus dat hoeft dan nu niet meer. Maargoed, voordat het zover is eerst maar een weekje Nederland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Stage in Londen

Half jaar stage in Londen

Recente Reisverslagen:

04 Augustus 2013

Moving on

12 Juli 2013

Nog even

12 Juni 2013

A lot has changed

24 Mei 2013

Down Under again?

15 April 2013

London's calling
Marisca

Actief sinds 31 Dec. 2010
Verslag gelezen: 450
Totaal aantal bezoekers 37811

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2015 - 14 Februari 2016

Wereldvakantie

01 Februari 2013 - 01 September 2013

Stage in Londen

25 Januari 2011 - 05 Augustus 2011

stage in Australië

Landen bezocht: