2 Months - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marisca Testerink - WaarBenJij.nu 2 Months - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marisca Testerink - WaarBenJij.nu

2 Months

Blijf op de hoogte en volg Marisca

01 April 2013 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Ja mensen, al weer 2 maanden van huis. Nouja, niks nieuws dus eigenlijk haha. Alleen iets dichter bij huis dit keer. Moet zeggen dat ik Londen toch eigenlijk niet zo erg vindt hoor. Australië blijft natuurlijk mijn grote liefde :p maar ik vermaak me hier ook nog steeds prima. Zo'n grote stad is echt wel wat voor mij! Al die winkels waar ik mijn geld veels te veel naar toe breng en piccadilly circus met alle pubs en clubs waar ik mijn geld ook veels te veel naar toe breng.. Wel even wat anders dan de Achterhoek, maar ik wil eigenlijk niet meer naar huis nu. Al heb ik wel gemerkt dat ik hier niet echt op een ideale plek woon met mijn angst voor water en alles dat verkleed is! Zo heb ik bijvoorbeeld veel rondleidingen gehad in hotels waarbij het uitzicht vaak de kamer van je overbuurman is, omdat alles zo op elkaar zit in de stad. Maar dit hotel heeft dat probleem niet.. Nee, mijn hotel ligt midden in een haven! Aan de ene kant juist heel fijn, maar iets minder chill om met mijn watervrees iedere keer die gammele bruggetjes over te moeten lopen als ik naar de supermarkt ga ofso. Vooral de Tower Bridge is erg. Die loopt natuurlijk over de rivier, de Theems, die aan de haven grenst. Dus of ik nou naar links, rechts, voor of achter kijk, het enige wat ik kan zien is water, water en nog meer water. Die rivier lijkt ook met de dag breder te worden jongens.. dus ik begin dan ook met de dag harder over die brug te rennen. Ben al lang blij dat mijn kamer 6 hoog zit en ook het kantoor zit 2 hoog, want beide kijken natuurlijk uit op de haven. Wel aan verschillende kanten, dus hoef ik nog net niet hele dagen tegen dezelfde boten aan te kijken. Iedere keer als ik naar buiten ga en de gammele bruggetjes weer heb overleeft komt het volgende.. Verklede dingen! Overal hangt wel een verklede of geverfde straatartiest rond. Vreselijk! Van smurfen tot shrek figuren of dingen op stelten, ik heb ze allemaal voorbij zien komen. Vaak zie ik die zilveren standbeeld mannetjes met hun lelijke neuzen ook pas veel te laat en loop ik er al bijna tegen aan voordat ik ze opmerk.

Gelukkig vindt ik het kantoorwerk nu ook een beetje minder deprimerend en begin ik er wel aan te wennen. Heb ook weer wat extra taken gekregen. Ik mag nu zelfs de treinkaartjes van de manager boeken en haar post versturen! Enorm leerzaam dus dit soort dingen, maar kan in ieder geval weer even 3 minuten het kantoor uit, dus ik doe het met liefde haha.

Verder mis ik het eten wel. En daarmee bedoel ik niet eens specifiek het Nederlandse eten, maar in het algemeen. In de kantine zie ik namelijk niet veel anders dan droge rijst. Behalve op vrijdag, dan is het fish & chips day, dus eten we taaie patat en een berg paneermeel met een beetje vis. 2x op een dag natuurlijk, want iedere middag en avond eten we hetzelfde. Ik heb dan ook al een verlanglijste klaarliggen voor als ik thuiskom, en al is het 30 graden, wij eten stampot rauwe andijvie en boerenkool met rookworst! Dus moeders, dan weet je dit vast..

En dit was hem weer voor nu, want meer heb ik niet te vertellen!

  • 02 April 2013 - 20:35

    Maria En Joop:

    Hoi Hoi Marisca, wat fijn om te lezen dat je steeds meer plezier hebt in 't suffe kantoorwerk, maar alle dingen erom heen in je vrije tijd zijn toch prima, wij zijn nog nooit over zo'n heerlijke gammele brug geweest over de Theems, wij hebben de Slingebeek !! en je favorite maaltijd bij thuiskomst is toch
    een perfect wintermenu !! want hier is het echt nog koud maar wel af een de ZON !
    groetjes uut Aalten en we horen/lezen weer.

    Joop en Maria.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Stage in Londen

Half jaar stage in Londen

Recente Reisverslagen:

04 Augustus 2013

Moving on

12 Juli 2013

Nog even

12 Juni 2013

A lot has changed

24 Mei 2013

Down Under again?

15 April 2013

London's calling
Marisca

Actief sinds 31 Dec. 2010
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 37698

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2015 - 14 Februari 2016

Wereldvakantie

01 Februari 2013 - 01 September 2013

Stage in Londen

25 Januari 2011 - 05 Augustus 2011

stage in Australië

Landen bezocht: