Bungyjump & more - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marisca Testerink - WaarBenJij.nu Bungyjump & more - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marisca Testerink - WaarBenJij.nu

Bungyjump & more

Door: Marisca

Blijf op de hoogte en volg Marisca

15 April 2011 | Australië, Cairns

Yoyo!

Hier in Cairns is het nu ook wat beter weer, dus ik heb inmiddels mijn bungyjump gedaan! :D maar er is natuurlijk nog meer gebeurd, dus tijd voor een nieuwe update.

Eerst maar eens maandagavond, toen ging het brandalarm weer eens af. Ik was in slaap gevallen dus ik schrok me de pleures, maar omdat dat ding hier zo vaak afgaat dacht ik dat er toch niks aan de hand was. 5 minuten later werd er op mijn deur geklopt en kwamen ze met de mededeling dat ze me nodig hadden achter de receptie. Tja ik was net klaar met mijn shift, maargoed, ze vroegen het vast niet voor niks. Bij de receptie kwam ik erachter dat het brandalarm toch niet zomaar was afgegaan. Een groep jongens had ingebroken op de bovenste verdieping (boven het zwembad zit een soort opslagruimte) en daar kwam allemaal rook vandaan. Even dachten ze dus dat er echt brand was, maar het bleek iets anders te zijn. Wat dat wisten ze niet precies, want het leek erop alsof iemand met een brandblusser had rond gespoten, maar in plaats van wit was het spul groen. De politie kwam weer eens langs en toen kwamen ze ineens met de optie dat het wel eens iets giftigs kon zijn. Meteen werd er dus ook al gesproken over een mogelijke evacuatie vanwege gezondheidsgevaar. Nou dat is echt wel het laatste waar ik op zit te wachten, nog eens evacueren. Uiteindelijk is de politie een paar uur later weer vertrokken en weten ze nu nog niet wat het is..

Dinsdagavond gingen we met aan aantal naar zumba hier in het park aan het einde van de straat. Zumba is hier gewoon gratis! Ik had dat nog nooit gedaan, maar ik wist dat dat iets was waarbij je met je heupen moet zwaaien. Bij voorbaat al niks voor mij dus en dat bleek maar weer. Iedereen volgde braaf die bewegingen van de instructrice en dan stond ik daar tussen als een stijve hark zonder ritme gevoel die het verschil tussen links en rechts niet weet. Het enige wat ik dus deed was mijn ellebogen in iemand anders z’n gezicht planten, omdat ik steeds naar rechts ging in plaats van links en andersom of die graspollen vernietigen met mijn gestamp. Gelukkig stonden er nog 100 anderen in dat park om me heen, maar zo iets zou ik in Nederland nooit doen. Ik vind het wel leuk, maar in een zaaltje met 20 mensen val ik veel te veel op :P

Donderdag was mijn vrije dag en de zon scheen, dus tijd voor mijn bungyjump! ’s Middags om 1 uur werd ik opgepikt en nadat ik de papieren had getekend en ze me hadden gewogen (hoop dat die weegschaal niet helemaal klopte, want anders ben ik hier in bijna 3 maanden tijd 8 kilo aangekomen!) kon ik beginnen aan de klim naar boven. Halverwege keek ik eens naar beneden en toen had ik al zo iets van: hmm dit wordt me toch wel een beetje te hoog af, maar toen ik naar boven keek realiseerde ik me ook dat ik nog niet eens op de helft was :P steeds langzamer klom ik die 34 trappen op totdat ik uiteindelijk op 164ft hoogte stond en dat is hoger dan je denkt! Gelukkig stonden er nog aardig wat mensen te wachten dus ik hoefde mezelf niet meteen de diepte in te gooien aan een touwtje van 3cm breed. Na een half uur daar naar gillende chinezen hebben staan kijken die met hun handen voor hun ogen naar beneden vielen was ik dan zelf aan de beurt. Op het moment dat mijn naam werd geroepen trok ik mijn tuigje nog maar eens wat strakker aan en kon ik naar voren komen. SHIT :P Ik heb een dvd laten maken van mijn ‘jump’ en daarop kun je ook wel zien dat ik niet meer zo heel enthousiast was toen ik daar met mijn voeten over de rand stond met mijn armen wijd haha, maar ik zou mezelf hoe dan ook van dat platform afgooien want ik heb er meer dan $100 voor betaald! Nou daar ging ik dan met alleen een handdoek en een bandje er omheen aan mijn enkels recht op het WATER af! Een hele ervaring maar ik doe het nooit meer weer :P

Het volgende op mijn try before you die list is skydiven, maar dat gaat me zo’n $500 kosten en dat is natuurlijk veeeeel geld! Mijn manager kwam dinsdag met de mededeling dat ze wel een gratis bungyjump voor me kon regelen, omdat ik zoveel travel had verkocht, maarja nu had ik er zelf al 1 gekocht, dus ik zeg tegen haar dat ze me dan wel een skydive mocht geven :P Ja dat is natuurlijk veel meer waard dan een bungyjump, dus dat doet ze niet zomaar. Toevallig was Debbie van de travelshop 2 deuren verder even op bezoek en die zegt: ‘Yeah we can arrange that for you’. Voorwaarde was wel dat ik deze week dan minstens $1500 aan travel moest verkopen! Nou, daar gaat mijn skydive dacht ik, want ik heb nog steeds geen bal verstand van al die trips en $1500 is nogal wat. Mijn manager ging daar wel mee akkoord want die dacht natuurlijk ook dat ik dat nooit zou redden, maar volgens mij was het mijn geluksdag, want aan het einde van mijn shift had ik al meer dan $1600 aan trips verkocht! :D Er kwam een groep Arabieren langs die wel een trip wouden doen de volgende dag. Ik dacht mooi! Die olie-Arabieren hebben vast wel geld, dus ik probeerde ze natuurlijk zoveel mogelijk aan te smeren :P 1,5 uur heb ik maar zo enthousiast mogelijk uit mijn nek lopen lullen over trips waarvan ik soms niet eens wist dat we die überhaupt hadden en zo die $1500 binnengehaald. In die 1,5 uur tijd moest ik ook nog mensen inchecken en ging de telefoon echt om de 2 minuten, dus ik moest ook alles tegelijk doen, maar alles voor die $1500 :P

Ik ben van de week ook nog ff langs de Qantas winkel geweest, want ik had me weer eens wat plannen bedacht, zoals ik dat altijd doe. Ik wou namelijk mijn ticket veranderen, zodat ik een tussenstop van een week had ik Singapore en in die tussentijd naar Maleisië kon, want dat ligt toch tegen elkaar aan. Ik wilde dat in Nederland al doen, maar dat was blijkbaar zo ingewikkeld dat het me €7700 ging kosten en dat ga ik natuurlijk niet betalen. Toen ik hier hoorde dat je je ticket kon wijzigen en dan alleen maar $80 service kosten betaald wou ik mijn ticket hier veranderen, maar toen ik bij de Qantas winkel zat kreeg ik te horen dat ik mijn ticket niet kon wijzigen als ik al in het land van bestemming was. Als ik een langere tussenstop in Singapore had willen maken dan had ik dat in Nederland al moeten regelen. Daar baalde ik dus echt van! :( Nu vlieg ik straks weer 38 uur naar Nederland met een tussenstop van 2 uur in Singapore, terwijl ik daar best ff uit had kunnen stappen. Ik kom er nu toch langs!

Van het weekend hadden we weer een BBQ bij de lagoon met de staff van het hostel. Overdag schijnt de zon hier nu, dus dan natuurlijk ook bij de lagoon liggen als ik niet hoef te werken. ’s Avonds films kijken of gewoon gezellig met z’n allen samen zitten en genieten van het goede leven. Zo kom ik die weken wel door :) Misschien ben ik dan toch ook echt wel 8 kilo aangekomen :P

  • 15 April 2011 - 05:44

    Moniek:

    wauw maris dat had ik niet van je gedacht dat jij zou gaan bungyjumppen,

    maar je bent weer een ervaring rijker :)
    ik zou het nooit doen, krijg nu al kippenvel.

    op naar de volgende ervaring.:)

    fijn dat je het daar nog steeds naar je zin hebt. geniet er nog maar van, voor je het weet is het weer augustus,en zit je weer in NL.
    veel plezier nog daar.
    liefs moniek

  • 15 April 2011 - 08:21

    Peggy:

    Jij? Jumpen? Wat een lef! :D
    Leuk verhaal weer!
    Wil natuurlijk ook alles weten over het skydiven! :D

  • 15 April 2011 - 11:05

    Mama:

    ik ben blij dat ik niet wist wanneer je ging springen,maar petje af voor jou...je doet het toch maar. en dan ook nog gaan skydiven.....is maar goed dat ik niet alles van te voren weet, je weet hoe ik ben "OVERBEZORGD" hahaha
    veel liefs

  • 15 April 2011 - 17:40

    Janter Haar:

    het water kwam zeker snel op je af en de handdoek was dus geen overbodige luxe en nu dus nog even uit een plain jumpen dankzij je verkoop kunsten en een paar gewillige arabieren met veel oliedollars neem je dan ook weer de handdoek mee of jump je boven land en nog veel gezellige en leuke dagen

    Groeten uit Doetinchem

  • 26 April 2011 - 19:38

    Silke:

    Super VET!!

    Ik wist niet dat jij zon lefgozer was. & ook super grappig hoe je verteld over de manier waarop je iedereen leuke tripjes aansmeert. Lieefs,,

  • 29 April 2011 - 22:30

    Judith:

    wohhh ik heb een veel te lange tijd niet je weblog gelezen!! met als gevolg dat ik nu om half 1 een keer klaar ben,,maar dat was zeker de moeite waard!! je schrijft echt geweldig!! echt leuk om te lezen,,mijn complimenten! en vooral houden zo!!

    maar je beleefd daar wel heel wat zeg,,pfoehh jij hebt echt lef!!

    en euhh volgende keer in de weblog even iets over de jongens,,heb je al een leuke jongen ontmoet?!:P

    zie alweer uit naar je volgende verhalen!!! chill ze! en werkze!!!!
    xx

  • 02 Mei 2011 - 19:09

    LeeJohn:

    Maris ik weet niet of het verstandig alle verhalen over jongens hier neer te zetten! voor je het weet maakt alex zich zorgen om 'kangeroe-wippers' hahaha.
    Hoe is het nu daarzo?
    laatste weken alweer wat leuks beleefd?
    Of druk met trips aansmeren om weer zelf trips gratis te kunnen doen?
    Ik ga het land ook weer ff verlaten voor een weekje Las Vegas!
    ook Leuk! :-)

    X Lee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

stage in Australië

Half jaar stage in Australië

Recente Reisverslagen:

02 Augustus 2011

East coast part 2

15 Juli 2011

East coast part 1

29 Juni 2011

Leaving Cairns

05 Juni 2011

Ik leef nog :)

05 Mei 2011

Great Barrier Reef
Marisca

Actief sinds 31 Dec. 2010
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 37810

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2015 - 14 Februari 2016

Wereldvakantie

01 Februari 2013 - 01 September 2013

Stage in Londen

25 Januari 2011 - 05 Augustus 2011

stage in Australië

Landen bezocht: