Londen it is - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marisca Testerink - WaarBenJij.nu Londen it is - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marisca Testerink - WaarBenJij.nu

Londen it is

Blijf op de hoogte en volg Marisca

03 Februari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve mensen,

Gisterochtend ben ik naar Londen gevlogen voor mijn 2e stage (afdeling Meeting&Events bij het Guoman Tower Hotel). Helaas zat Australië er niet in, en de enige stageplaats die ik dan graag wilde was in Engeland, dus vandaar dat ik dit keer een beetje in de richting van mijn achtertuin ben blijven hangen.

Op schiphol aangekomen ging alles mooi makkelijk. Snel ingecheckt, bagage gedropt en voor ik het wist zat ik al in het vliegtuig. Maar toen kreeg ik stress, want ook al is het maar een uurtje vliegen, dat uurtje is wel over water en ik vindt dat echt heeelemaal niks! Had dit keer ook geen scherm voor in mijn stoel, waar ik normaal altijd naar zit te loeren of we bij turbulentie wel hoog genoeg blijven hangen, want dat ding zakt altijd naar beneden man, dus dat kon ik nu ook al niet doen. Eerst waren we al zo lang aan het taxi-en (20 minuten) dat ik bijna vergat dat we nog moesten opstijgen, want naar mijn idee zaten we al bijna in Londen haha. De veiligheidsinstructies kwamen ook nog voorbij natuurlijk, dus ik deed maar een poging om die een keer te begrijpen, want als we neerstorten op zee moet ik wel weten hoe een reddingsvest werkt bijvoorbeeld. Maar natuurlijk kon ik er weer niet veel van volgen met die links en rechts gebaren. Weet toch nooit waar links of rechts zit, dus tegen de tijd dat ik heb uitgevonden hoe ik een reddingsvest moet opblazen of waar dat ding überhaupt zit ben ik volgens mij al lang verzopen. Vervolgens stegen we dan toch echt op en kreeg ik nog meer stress. Ik heb dat hele uur alleen maar gedacht OH waarom hangen we zo scheef? Moeten we wel zo scheef hangen? En OOHH wat rammelen we hard, is dat wel goed? Of OOHH wat vliegen we laag, moeten we niet wat hoger gaan? Wat is dat geluid trouwens? Zijn we al boven land?!

Gelukkig duurt een uur dan niet zo heel lang en nét op het moment dat ik dacht dat we het allemaal wel zouden overleven omdat de landing werd ingezet en we al bijna op de grond stonden werd er opeens gas gegeven! We gingen weer vet omhoog en ik zat me al gelijk weer af te vragen OH waarom doen we dit? Is dit wel goed? Er werd ook meteen omgeroepen dat de piloot vanwege technische problemen had besloten de landing af te breken en weer op te stijgen. Technische problemen? Wat voor technische problemen?! Ik zat inmiddels met een hartverzakking in mn stoel en zat me zelfs al zwaar af te vragen of ik niet beter op zo’n verrekte boot had kunnen stappen. Geen idee wat de technische problemen waren, maar we moesten in ieder geval nog een hele tijd boven Londen blijven rond cirkelen. Natuurlijk had ik ook daar zo mijn bedenkingen bij (wat duurt dit lang, is de brandstof nog niet op? Straks vallen we nog uit de lucht!). Een uurtje vliegen werd zo bijna 2 uur, maargoed ik kan jullie melden dat ik veilig met beide poten aan de grond ben gekomen.


Oke, volgende project was dus vanaf het vliegveld naar de stad zien te komen. Dat ging dan wel weer redelijk makkelijk. Altijd even zoeken natuurlijk, maar ik had snel de goeie trein en halte gevonden. Vanaf het treinstation werd het alleen weer een stuk moeilijker. Wegens werkzaamheden rijden er dit weekend geen bussen enzo blijkbaar (iig die ik moest hebben), dus kon ik het hele end gaan lopen met 86 kilo aan mn lijf. Lekkerrr! Loop ik daar met een geïmproviseerde routekaart waar geen reet van klopte door een stad waar ik niks ken. Niemand die me de weg kon wijzen, want toeristen weten net zo weinig als ik, dus kreeg er op een gegeven moment wel een béétje de pest in, want dat gewicht werd ook niet minder wat ik meesleepte. Maar na een uur sjoksen kreeg ik eindelijk de tower bridge in beeld, dus ik moest wel in de buurt zijn, want het hotel ligt er naast. En ja hoor, halleluja, ik heb het weer gevonden in mn eentje.

Werd gelijk naar de housekeeping department gebracht waar ik de sleutel van mijn kamer kreeg (ben echt wel blij met mn kamer!) en een Nederlands meisje dat hier nog blijft voor haar afstuderen heeft me ook gelijk een snelle rondleiding gegeven, dus ik weet waar ik morgen om 9.00 moet zijn voor mn eerste dag! Ben beniewd..


  • 03 Februari 2013 - 23:03

    Jan Ter Haar:

    Goed aan gekomen Maris maar ga de volgende keer met de trein dan hoef niet over het water maar ga je er onder door

    gr Jan en Dinie

  • 06 Februari 2013 - 15:00

    Maria N Joop:

    hoi Marisca, wat heb je weer een heerlijk begin van je onderneming, in Australie zat je meteen al in de kelders en nu zweven tussen hemel en aarde en maar afwachten of je heelhuids op de grond komt !!
    We kijken nu al weer uit naar je prachtige verhalen, heel veel plezier in the city of Londen.

    groetjes uut Aalten van Joop en Maria.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Stage in Londen

Half jaar stage in Londen

Recente Reisverslagen:

04 Augustus 2013

Moving on

12 Juli 2013

Nog even

12 Juni 2013

A lot has changed

24 Mei 2013

Down Under again?

15 April 2013

London's calling
Marisca

Actief sinds 31 Dec. 2010
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 37811

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2015 - 14 Februari 2016

Wereldvakantie

01 Februari 2013 - 01 September 2013

Stage in Londen

25 Januari 2011 - 05 Augustus 2011

stage in Australië

Landen bezocht: